afaceri, marketing, it

Aboneaza-te la Newsletter

Ai ocazia de a descoperii noi viziuni despre Afaceri, Marketing si IT

Isteria modificarilor anuntate de Facebook

In ultimile zile, peste tot pe retele de socializare se discuta despre noile modificari Facebook. S-a declansat o isterie asupra acestot modificari care erau anuntate de ceva vreme.  Asa ca am decis sa discutam putin despre motivele pentru care Facebook face asta si cum va influenta in bine activitatile de promovare ale businss-urilor care se promoveaza pe Facebook. 

 

 

De ce face Facebook aceasta schimbare?

 

Orice afacere trebuie sa aiba o misiune care sa ghideze toata activitatile viitoare. Asa cum bine stim, Facebook-ul a fost creat cu un scop: acela de a aduce oamenii dragi mai aproape, iar Mark Zuckerberg argumenteaza foarte bine pe baza misiunii Facebook, modificarile care urmeaza sa fie implementate. La o simpla navigare pe Facebook, ne putem da seama ca o mare parte din continutul News Feed-ului nostru regasim stiri, anunturi de vanzare, reclame sponsorizate si mai putin continut din partea pritenilor si a familiei.

 

Facebook-ul s-a schimbat radical fata de modul in care arata si functiona in anul 2004, iar datorita modificarilor de-a lungul timpului, platforma de socializare a creat noi oportunitati atat pentru utilizatori cat si pentru afaceri. Toate aceste modificari implementate, au creat din Facebook un nou portal in care poti sa vinzi, sa cumperi si sa iti faci publicitate, indepartandu-se usor de scopul pentru care a fost proiectat.

 

 

Va avea Facebook de pierdut?

 

Da si Nu… Ganditi-va ca Facebook castiga bani in functie de numarul de utilizatori si actiunile pe care le face fiecare in parte. Totodata Facebook castiga pe urma jocurilor si aplicatiilor corelate platformei si nu in ultimul rand publicitatii facute de paginile de business. Modificarile ce urmeaza a fi implementate nu vor face altceva decat sa incurajeze publicitate platita. E simplu. Vrei sa fii vazut, platesti! 

Reach-ul organic a inceput sa scada semnificativ in ultimul an, ceea ce a determinat un efort mai mare pentru afacerile care isi doreau sa se promoveze pe Facebook. Interesant este faptul ca zi de zi, noi afaceri isi creaza pagini pe Facebook si investesc pentru a se promova.

 

Zilele acestea s-a pus problema migrarii spre alte retele de socializare precum Instagram, Linkedin, Youtube. Acest lucru ar putea afecta castigurile Facebook-ului. Insa, inainte de toate ar trebui sa ne punem o intrebare: „Cati dintre clientii nostri utilieaza aceste retele?”. Sa luam spre exemplu Instagramul. Conform studiilor, 43% din utilizatori au varste cuprinse intre 18 si 24 de ani, iar 22% au varste cuprinse intre 25 – 34 de ani. Astfel, afacerile a carui public tinta nu corespunde cu profilul utilizatorilor Instagram, nu vor avea mare succes prin plasarea reclamelor aici. Plus, sa nu uitam! Instagram-ul apartine de Facebook, ceea ce inseamna ca genereaza castiguri tot Facebook-ului.

 

Linkedin-ul are in prezent 1 750 000 utilizatori romani, adica aproximativ 9% din totalul populatiei si este folosit in mare parte pentru promovarea B2B sau pentru identificare fortei de munca. Acest lucru  inseamna ca mare majoritate a oamenilor va fi prezenta tot pe Facebook.

 

 

Si totuti cum ne ajuta aceste modificari business-urile?

 

Desi aceste modificari la prima vedere vor genera costuri mai mari pentru promovarea pe Facebook, realitatea este alta. Facebook-ul a pus la dispozitie posibilitatea crearii de comunitati. Sa nu uitam de recentele imbunatatiri aduse pentru Facebook Groups prin care poti crea mesaje personalizate de bun venit noilor membrii, statistici cu privire la activitatea de pe grup si profiluri speciale pentru fiecare membru.  Astfel iti poti imbunatatii propunerea de valore prin crearea unei relatii stranse cu clientii afacerii tale.

 

Contentul este rege! Oamenii nu sunt interesati sa vada reclame. Ei isi doresc sa afle lucruri noi si sa se relaxeze pe retelele de socializare.  Ideea e sa ii faci pe oameni sa isi doreasca sa primeasca continut din partea ta, iar Facebook-ul va avea grija sa distribuie doar continutul relevant pentru acestia.

 

Concursurile de tip Like&Share vor fi in vizorul Facebook-ului si ii va penaliza pe cei care le folosesc. Daca pana acum Facebook-ul nu permitea, prin regulamentul sau astfel de postari, de acum in colo va  fi mult mai drastic. Partea buna este ca stimuleaza astfel afacerile sa conceapa noi mijloace de a interactiona cu clientii. Astfel, afacerile vor investi strict in creare interactiunii cu acele persoane interesate, eliminand astfel costurile cu „vanatorii de premii”.

 

Nu in ultimul rand, sa nu uitam ca in scurt timp vom putea urmari ceea ce promoveaza concurentii nostri. Astfel, Facebook-ul ofera transparenta in ceea ce priveste promovarea, iar afacerilor le va fi mai usor sa observe ce fac principalii concurenti pe Facebook. Pana atunci, poti urmari evolutia paginilor concurente in partea de statistici a paginii tale. Acolo poti adauga cel putin 5 pagini concurente si te poti raporta in functie de rezultatele obtinute de acestia.

 

Asteptam sa vedem ce credeti voi despre toate acestea. Asa ca, daca ai o alta parere despre modificarile anuntate de Facebook, asteptam sa o imparti cu noi!

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Comentarii recente