În ultimile zile, peste tot pe rețelele de socializare se discută despre noile modificări Facebook. S-a declanșat o isterie asupra acestor modificări care erau anunțate de ceva vreme. Așa că am decis să discutăm puțin despre motivele pentru care Facebook face asta și cum va influența în bine activitățile de promovare ale businessurilor care se promovează pe Facebook.
DE CE FACE FACEBOOK ACEASTĂ SCHIMBARE?
Orice afacere trebuie să aibă o misiune care sa ghideze toată activitățile viitoare. Așa cum bine știm, Facebook-ul a fost creat cu un scop: acela de a aduce oamenii dragi mai aproape, iar Mark Zuckerberg argumentează foarte bine pe baza misiunii Facebook, modificările care urmează să fie implementate. La o simplă navigare pe Facebook, ne putem da seama că o mare parte din conținutul News Feed-ului nostru regăsim știri, anunțuri de vânzare, reclame sponsorizate și mai puțin conținut din partea prietenilor și a familiei.
Facebook-ul s-a schimbat radical față de modul în care arată și funcționa în anul 2004, iar datorită modificărilor de-a lungul timpului, platforma de socializare a creat noi oportunități atât pentru utilizatori cât și pentru afaceri. Toate aceste modificări implementate, au creat din Facebook un nou portal în care poți să vinzi, să cumperi și să îți faci publicitate, îndepărtându-se ușor de scopul pentru care a fost proiectat.
VA AVEA FACEBOOK DE PIERDUT?
Da și Nu… Gândiți-vă că Facebook câștigă bani în funcție de numărul de utilizatori și acțiunile pe care le face fiecare în parte. Totodată Facebook câștigă pe urma jocurilor și aplicațiilor corelate platformei și nu în ultimul rând publicității făcute de paginile de business. Modificările ce urmează a fi implementate nu vor face altceva decât să incurajeze publicitate plătită. E simplu. Vrei să fii văzut, plătești!
Reach-ul organic a început să scadă semnificativ în ultimul an, ceea ce a determinat un efort mai mare pentru afacerile care își doreau să se promoveze pe Facebook. Interesant este faptul că zi de zi, noi afaceri își crează pagini pe Facebook și investesc pentru a se promova.
Zilele acestea s-a pus problema migrării spre alte rețele de socializare precum Instagram, Linkedin, Youtube. Acest lucru ar putea afecta câștigurile Facebook-ului. Însă, înainte de toate ar trebui să ne punem o întrebare: „Câți dintre clienții noștri utilizează aceste rețele?”. Să luăm spre exemplu Instagramul. Conform studiilor, 43% din utilizatori au vârste cuprinse între 18 și 24 de ani, iar 22% au vârste cuprinse între 25 – 34 de ani. Astfel, afacerile a cărui public țintă nu corespunde cu profilul utilizatorilor Instagram, nu vor avea mare succes prin plasarea reclamelor aici. Plus, să nu uităm! Instagram-ul aparține de Facebook, ceea ce înseamnă că generează câștiguri tot Facebook-ului.
Linkedin-ul are în prezent 1 750 000 utilizatori romani, adică aproximativ 9% din totalul populației și este folosit în mare parte pentru promovarea B2B sau pentru identificare forței de muncă. Acest lucru înseamnă că mare majoritate a oamenilor va fi prezentă tot pe Facebook.
ȘI TOTUȘI CUM NE AJUTĂ ACESTE MODIFICĂRI BUSINESSURILE?
Deși aceste modificări la prima vedere vor genera costuri mai mari pentru promovarea pe Facebook, realitatea este alta. Facebook-ul a pus la dispoziție posibilitatea creării de comunități. Să nu uităm de recentele îmbunătățiri aduse pentru Facebook Groups prin care poți crea mesaje personalizate de bun venit noilor membrii, statistici cu privire la activitatea de pe grup și etichete speciale pentru fiecare membru. Astfel îți poți îmbunătății propunerea de valoare prin crearea unei relații strânse cu clienții afacerii tale.
Contentul este rege! Oamenii nu sunt interesați să vadă reclame. Ei își doresc să afle lucruri noi și să se relaxeze pe rețelele de socializare. Ideea e să îi faci pe oameni să își dorească să primească conținut din partea ta, iar Facebook-ul va avea grija să distribuie doar conținutul relevant pentru aceștia.
Concursurile de tip Like&Share vor fi în vizorul Facebook-ului și îi va penaliza pe cei care le folosesc. Dacă până acum Facebook-ul nu permitea, prin regulamentul sau astfel de postări, de acum în colo va fi mult mai drastic. Partea bună este că stimulează astfel afacerile să conceapă noi mijloace de a interacționa cu clienții. Astfel, afacerile vor investi strict în creare interacțiunii cu acele persoane interesate, eliminând astfel costurile cu „vânătorii de premii”.
Nu în ultimul rând, sa nu uitam ca în scurt timp vom putea urmări ceea ce promovează concurenții noștri. Astfel, Facebook-ul oferă transparență în ceea ce privește promovarea, iar afacerilor le va fi mai ușor sa observe ce fac principalii concurenți pe Facebook. Pana atunci, poți urmări evoluția paginilor concurente în partea de statistici a paginii tale. Acolo poți adaugă cel puțin 5 pagini concurente și te poți raporta în funcție de rezultatele obținute de aceștia.
Așteptăm să vedem ce credeți voi despre toate acestea. Așa că, dacă ai o alta părere despre modificările anunțate de Facebook, așteptăm să o împarți cu noi!