Despre proiect
mifold.ro este un magazin online cu produse destinate siguranței auto pentru copii și importatorul exclusiv al produselor mifold în România.
Mifold este o companie din America, de un real succes pe piața produselor de siguranță auto pentru copii ce a reușit să își distribuie produsele inovative la nivel mondial. Produsele mifold sunt prezente acum în peste 40 de țări.
Principalele produse comercializate de mifold.ro sunt: scaunul auto hifold, cel mai compact și ajustabil scaun auto pentru copii din lume și înălțătorul de tip booster – mifold.
Scaunul auto, hifold, are o tehnologie inovativă „multi-fit” ce permite 243 de ajustări individuale. Acesta se reglează atât pe înălțime, cât și pe lățime pentru a oferi siguranță copilului indiferent de dimensiunile lui.
Înălțătorul auto de tip booster, mifold, este un sistem inovativ, compact și 100% sigur. Ce îl face special este dimensiunea lui neobișnuit de mică pentru un booster. Atât de compact încât încape într-o geantă de mână sau chiar în ghiozdanul de școală al copilului.
Provocările de început
Atunci când am fost contactați de cei de la mifold.ro aceștia erau prezenți pe piața din România de 2 ani, însă vânzările nu erau deloc satisfăcătoare.
Lipsa notorietății brandului și reticența oamenilor față de produsul inovativ mifold se resimțea în vânzări, dar acestea nu erau singurele provocări identificate.
Lăsând la o parte caracteristicile speciale ale produselor, știm foarte bine că la ora actuală publicul din România nu este 100% educat în ceea ce privește utilizarea unui sistem de siguranță auto pentru copii. Acest lucru ne-a complica și mai mult modul de promovare deoarece trebuia să trecem potențialii clienți prin mai multe stadii de conștientizare.
Materialele pe care le aveam la dispoziție, deși erau foarte bine realizate și se foloseau cu succes în America și alte țări, pentru România nu erau neapărat potrivite.
Video-urile erau realizate în limba engleză, copii fotografiați cu produsele erau fie de culoare, fie caucazieni, chinezi sau alte naționalități, fie erau doar simple poze cu produsul care nu te făcea nici pe departe să înțelegi despre ce e vorba sau la ce poate fi folosit.
Pe lângă toate acestea, booster-ul mifold, este un produs sezonier, promovat în mare parte ca un produs destinat călătoriei.
Colaborarea cu cei de la mifold.ro a început fix în plină pandemie, atunci când călătoriile erau interzise și ulterior restricționate, iar oamenii practic nu aveau nevoie de produsele noastre.
Aceasta a fost principala provocare și anume să vindem produse destinate călătoriei în perioadă de pandemie.
De menționat, ar mai fi și faptul că deși cei de la mifold.ro erau importatori exclusivi, prețul cel mai mic la produsele mifold, nu se găsea pe site-ul lor ci pe unul dintre site-urile partenere.
Cu toate acestea, obiectivul principal al celor de la mifold.ro era creșterea notorietății brandului și respectiv creșterea vânzărilor.
Concret, cum i-am ajutat să își crească vânzările?
Am început prin a face o analiză amănunțită a pieței, a business-ului și în special a produselor. Era important să înțelegem toate aspectele legate de piață și produse, pentru a putea concepe o strategie suficient de puternică pentru a depăși toate provocările.
Principalele mijloace de promovare pe care le-am identificat ca fiind oportune și prioritare, au fost: Facebook Ads, Google Ads și campanii cu influenceri.
Am considerat că pentru a vinde aceste produse inovatoare era necesare să îi facem pe clienți să înțeleagă ce sunt și cum funcționează. De aceea, am decis să facem câte un landing page pentru fiecare produs în parte.
Landing Page-urile au avut o structură clară și au răspuns tuturor întrebărilor pe care noi le-am identificat ca fiind în mintea potențialilor clienți: „Ce este?”, „Cum funcționează?”, „Când și cum îl pot folosi?”, „Este sigur? Respectă reglementările?”, „Se potrivește copilului meu?”, „De ce mifold/ hifold?”.
Promovarea pe Facebook
Pe bază profilului clientului, am gândit o strategie Facebook ads atât pentru produsul mifold cât și pentru hifold. Deoarece am creat pentru fiecare un Landing Page diferit, a fost nevoie să gândit campanii diferite pentru cele două produse.
Astfel că, organizarea campaniilor s-a făcut astfel: o campanie COLD (pe audiențe reci) pentru mifold și una pentru hifold, și două de retargeting.
Am decis să delimităm foarte clar audiențele folosite în campanii și de aceea am avut ca audiențe reci: părinți (tătici + mămici), tătici, mămici și bunici. Mesajele au fost adaptate și personalizate astfel încât am încercat să scoatem în evidență pentru fiecare audiență motivațiile aferente.
Cam așa au sunat reclamele noastre:
Deși era pandemie, iar călătoriile au fost în mare parte restricționate, am decis să rulăm și reclame cu mesaje adaptate familiilor care călătoresc frecvent, însă odată cu terminarea verii și începerea școlii, am adaptat mesajele la noul context: Back to school.
Ne-am documentat și am aflat că cele mai multe accidente au loc în deplasări pe distanțe scurte, atunci când părinții nu mai pun accent pe siguranța auto a copilului. Fie atunci când merg în parc, la cumpărături sau chiar la școală.
Am profitat la maxim de aceste informații și le-am transpus în mesaje adaptate contextului pandemic în care nu mai poti să călătorești, dar poți să faci deplasări precum cele mai sus menționate.
Eram conștienți că nu puteam să vindem aceste produse comparându-le cu clasicele sisteme de siguranță auto. Așa că, am promovat produsele mifold (și în special booster-ul) ca o alternativă la sistemele clasice și am pus accentul pe beneficiile distincte pe care le pot oferi.
Spre exemplu, am accentuat faptul că se pot monta 3 produse mifold pe bancheta din spate a oricărei mașini. Acest lucru nu doar că ne-a ajutat să vindem produsele mifold dar ne-a și ajutat să creștem valoarea coșului mediu.
Marea majoritate a comenzilor erau de 2 sau chiar 3 produse mifold.
Promovarea pe Facebook a funcționat foarte bine pentru produsul mifold, produsul ce a necesitat o educare mai mare a publicului țință.
Scaunul auto hifold am reușit să îl promovăm cu mai mare succes pe Google, unde existau deja căutări pentru acest tip de produs: „scaun auto”.
Promovarea pe Google
În ceea ce privește promovarea pe Google, lucrurile au fost destul de simple.
Cei de la mifold.ro aveau deja o campanie de Smart Shopping implementată care aducea rezultate, însă nu suficiente. Tot ce am făcut la această campanie a fost să o scalăm, ceea ce a atras după sine, așa cum era de așteptat, multe mai multe vânzări.
Pe lângă aceasta, am mai implementat o campanie de protejare a brandului deoarece am identificat în urma keyword research-ului că existau câteva zeci de căutări lunare pentru brand. Această campanie a avut un ROAS 24,11.
Bineînțeles că nu am neglijat campaniile de search, cea cu rezultatele cele mai bune fiind cea pe cuvinte cheie precum: „scaun auto”, „scaun auto copii”.
Campanii cu influenceri
O altă activitate de marketing care ne-a ajutat să atragem clienți au fost campaniile cu influencerii. Acestea au avut ca scop în primul rând generarea de materiale autohtone cu produsele mifold dar și creșterea notorietății brandului și a încrederii în produsele inovative mifold.
După doar 3 luni de colaborare, campanii și optimizări continue,am reușit să creștem cu 232% vânzările celor de la mifold.ro comparativ cu perioada anului precedent (când nu era pandemie), cu un buget aproape înjumătățit.
De asemenea, putem spune că am mai reușit să:
– atragem trafic de calitate pe site care se poate argumenta printr-o creștere a ratei de conversie și scăderea bounce rate-ului;
– creștem timpul petrecut pe site prin intermediul paginilor de destinație a fiecărui produs în parte;
– creștem rata de conversie cu 605,18% (faot datorat în mare parte landing page-urilor);
– generăm vânzări cu 232,22% mai mari față de aceeași perioadă a anului precedent, cu un buget semnificativ mai mic.
Studii de caz
- Moașa Camy – Cum am consolidat și crescut un brand personal din industria medicală în 6 luni
- Casa Fabian – Cum am crescut cu 300% gradul de ocupare a unui cămin de bătrâni în doar 3 luni de colaborare
- Mifold – Cum am crescut vânzările cu 232% pentru un produs destinat călătoriei, în perioada pandemiei