Despre proiect
Camelia Irimia sau „Moașa Camy” este moașă și Coordonatorul Blocului de Nașteri din cadrul unui spital privat din Timișoara. Este psiholog și formator cursuri pentru pregătire pre și postnatală. O persoană ce este alături de viitorii părinți și psihic, nu doar fizic.
Și-a început cariera de moașă încă din 1992 la maternitatea din Târnăveni. Au urmat ani de muncă și pregătire pentru a-și îndeplini propriile obiective.
Odată cu mutarea în Timișoara, în 2017, a început dorința de a-și crea o imagine pe piață și de a-și face cunoscută meseria, prezența, dar și experiența dobândită.
Atunci a început prin forțe proprii și fără cunoștințe în domeniul marketingului să dea viață brandului Moașa Camy.
Și-a făcut un profil de Facebook și unul de Instagram unde a realizat constant postări de educare a gravidelor și postări cu imagini și testimoniale de la clienți.
Pe lângă conținutul din social media, a dezvoltat diverse parteneriate cu clinici medicale și branduri ce au același public țintă. Acestea au fost foarte bine alese și a promovat mereu doar produse și servicii în care a crezut cu adevărat.
Provocările de început
Una dintre provocările acestui proiect a fost lipsa educației publicului vis a vis de profesia de moașă. Există o foarte mare categorie de oameni care asociază termenul de moașă doar cu Sfânta Taină a Botezului și nu cu profesia de moașă.
Existența unui volum mare de informații și de aspecte pe care moașa și dorea să le prezentăm pe site și prin intermediul materialelor de promovare.
Identificarea clară a viziunii moașei și transpunerea ei prin toate materialele realizate. Aceasta își dorea să transmită pragmatism și profesionalism dar și propria viziune fără nicio intervenție asupra acesteia.
Notorietatea. Deși în genere, Moașa Camy era un nume cunoscut în rândul viitorilor părinți, era necesară o creștere a notorietății și sporirea încrederii în acest brand.
Concret, cum am ajutat la crearea brandului și la creșterea notorietății?
Atunci când am fost contactați de Camelia Irimia, aceasta își dorea să facă din ”Moașa Camy” un brand.
Bazele brandului Moașa Camy erau deja create de aceasta prin forțe proprii și calitatea serviciilor pe care le oferea.
Cu toate acestea, avea nevoie de ceva mai de impact, mai puternic și mai profesionist care să o ajute să treacă la următorul nivel în carieră.
Își dorea să facă din brandul Moașa Camy un brand independent și de sine stătător.
Am înțeles de la început că avea nevoie de o strategie pentru a lansa un brand personal puternic care să o ajute să transmită încredere în rândul părinților și a potențialilor colaboratori într-un mod profesionist.
Prima acțiune propusă a fost realizarea unui nou logo. Așa că, înainte de toate ne-am ocupat de conceperea unei noi identități vizuale.
Am pornit de la identitatea veche și am conturat un logo modern care să transmită empatie și profesionalism.
Încă de la început, își dorea un site de prezentare care să fie ca o oglindă a experienței sale profesionale și a întregii activități de până atunci.
În urma discuțiilor, am conturat o structura clară a site-ului care să înglobeze toate informațiile menționate de aceasta.
Având în vedere natura profesiei sale, câștigarea încrederii potențialilor clienți era unul dintre obiectivele principale. Drept pentru care, am decis să realizăm o pagină destinată în mod special testimonialelor.
Aici am inclus atât testimoniale din partea pacientelor, cursanților, cât și din partea cadrelor medicale cu care aceasta a avut ocazia să colaboreze.
De ce?
Deoarece Moașa își dorea și creșterea credibilității în rândul potențialilor colaboratori și totodată, testimonialele din partea cadrelor medicale ofereau și viitorilor părinți certitudinea că Moașa Camy este un profesionist.
Am creat secțiuni în care am inclus atât date despre experiența proprie, cât și calificările și certificările obținute.
Experiența ei vastă în cadrul evenimentelor a fost susținută și de pozele reale pe care aceasta le avea. Astfel, am făcut o selecție și am păstrat imaginile cele mai calitative și relevante pentru ea.
O altă acțiune importantă a fost optimizarea paginilor din site. Am realizat un keyword research pentru a vedea cum putem optimiza fiecare pagină în parte.
Am optimizat conținutul în funcție de rezultatele obținute și am ținut cont de link building-ul intern.
Deoarece conținutul este foarte important, am stabilit împreună cu Moașa Camy o strategie de conținut pentru blog-ul site-ului.
Deoarece și-a dorit foarte mult să poată transmite ea însăși informațiile către cititori, am stabilit că dânsa redactează articolele, iar noi să ne ocupăm de identificarea temelor de interes și de optimizarea SEO a acestora.
Dovada conținutului de calitate pe site este numărul mare de utilizatori ai site-ului 602, din căutări organice, rata mică de respingere 45,05% și timpul mare petrecut pe site 02:55.
Toate materialele de promovare pe care moașa le avea până atunci, au fost refăcute. De asemenea s-au realizat și altele noi în scop educativ și pentru a oferi un plus de valoare clienților.
Astfel, am realizat pe aceeași linie de design: plan de naștere, mapă, broșuri despre îngrijirea bebelușului, flyer de promovare pentru gravidele ce urmează să nască asistate de ea, prezentările PowerPoint de care se folosește în timpul cursurilor, roll up.
Deoarece moașa și-a dorit consolidarea propriului brand, organizarea independentă a cursurilor și a evenimentelor a fost unul dintre lucrurile naturale care au urmat să se întâmple.
Astfel, pornind de la ceea ce și-a dorit moașa să ofere potențialilor clienți, în cadrul unui eveniment, am conturat evenimentul propriu, Viitori părinți de Nota 10.
Pentru că ne doream să evidențiem faptul că participarea la eveniment îi va ajuta pe viitorii părinți în toate etapele, am conceput imaginea evenimentului în jurul acestei idei. Astfel că am redat momentele în care Moașa poate fi alături de părinți prin serviciile oferite: în timpul sarcinii, al nașterii și după naștere.
Tot în imagine, nu am uitat să includem și o fotografie cu moașa pentru a ne ajuta să atragem atenția asupra evenimentului și să scoatem în evidență faptul că acesta este unul marca Moașa Camy.
Pentru o promovare mai eficientă a evenimentului, am creat un landing page. Această pagină a fost creată folosind o „pâlnie” prin care am reușit ca vizitatorul să treacă de la etapa de conștientizare a nevoii la etapa de conversie, în cazul de față înscrierea la eveniment.
Landing Page-ul a conținut: detalii despre curs și despre modul în care acesta satisface nevoile de informare și psihice ale viitorilor părinți, informații despre moașa și experiența acesteia, detalii organizatorice și dovezi sociale (fotografii de la evenimente și testimoniale), conținut ce ne-a asigurat un timp mediu pe site de 03:41 minute.
Tot pentru promovarea evenimentului am avut în vedere o campanie plătită pe Facebook și Instagram cu un buget minim. Aceasta a avut ca pagină de destinație landing page-ul evenimentului.
Prin această campanie am reușit să generăm un ROAS mediu de 5 și un număr constant de participanți la acest eveniment lunar. Important de menționat este și faptul că există înscrieri în prealabil și cu 2-3 luni, în contextul în care, evenimentul este unul recurent.
Pentru a urgenta înscrierile la eveniment nu am afișat posibilitatea de a se înscrie cu mai mult de 6 luni în avans.
Ulterior, am automatizat acțiunile din site pentru a-i ușura munca moașei și a fi mai eficientă. Astfel, după fiecare înscriere la eveniment, participantul primește automat un mail cu toate informațiile de care are nevoie.
Rezultate
Concluzionând, pentru proiectul Moașa Camy am reușit să:
consolidăm brandul prin creșterea gradului de vizibilitate și credibilitate în rândul viitorilor părinți în urma realizării tuturor acțiunilor și materialelor de promovare;
creștem notorietatea atât în rândul clienților, cât și în rândul colaboratorilor;
conturăm și lansăm unui eveniment marca Moașa Camy de sine stătător și de succes;
creștem gradul de încredere în rândul părinților față de brandul Moașa Camy, fapt susținut de creșterea numărului în rândul participanților la curs și de creșterea numărului în rândul partenerilor și a colaborărilor de tip B2B;
creștem veniturile din evenimentele proprii;
atragem trafic de calitate pe site.
Aici am găsit deschidere, profesionalism, seriozitate, gândire critică, sprijin corect și consultanță pe măsură așteptărilor. Toate ideile mele au fost creionate la cel mai înalt nivel de calitate.
CAMELIA IRIMIA
Moașa Camy
Studii de caz
- Moașa Camy – Cum am consolidat și crescut un brand personal din industria medicală în 6 luni
- Casa Fabian – Cum am crescut cu 300% gradul de ocupare a unui cămin de bătrâni în doar 3 luni de colaborare
- Mifold – Cum am crescut vânzările cu 232% pentru un produs destinat călătoriei, în perioada pandemiei